You are here

Iespēja apgūt lauksaimniecības pamatus tālmācībā

Lauku attīstība

Lai apgūtu lauksaimniecības pamatu zināšanas, nepieciešams tikai dators, interneta pieslēgums un vēlme mācīties. LLKC piedāvā tālmācībā apgūt šobrīd aktuālo profesionālās pilnveides izglītības programmu „Lauksaimniecības pamati”. Tos var darīt, nepārtraucot ikdienas darbu saimniecībā, kā arī netērējot laiku un līdzekļus, kas būtu nepieciešami mācību apmeklēšanai klātienē.

Mācības ilgst trīs mēnešus. Pieteikties tālmācības kursam var jebkurā katram izdevīgā laikā. Lauksaimniecības pamati ietver pamata zināšanu apguvi lauksaimniecības politikā, augkopībā, lopkopībā, ražošanas plāna izstrādē, darba aizsardzībā, grāmatvedības un uzņēmējdarbības pamatos, kā arī mežsaimniecībā un videi draudzīgā saimniekošanā.

Personas līdzfinansējums šim tālmācības kursam ir tikai 70 eiro. Nokārtojot programmas noslēguma eksāmenu, klausītāji saņem: LR Izglītības un zinātnes ministrijas noteikta parauga apliecību lauksaimniecības pamatos, kas dod iespēju saimniekot gudrāk, kā arī paver lielākas iespējas pretendēt uz dažādiem atbalsta pasākumiem.

Plašāk par šo kursu: ŠEIT   

Latvijā profesionālā lauksaimniecības izglītība ir problēmjautājums, un šādi mēs mēģinām to risināt un piedāvāt šo izglītību cilvēkiem, kuri vēlas kaut ko sākt ražot vai ražo. Iespēja lauksaimniekiem apgūt zināšanas ir tālmācības veidā, bet eksāmens kārtojams klātienē. Programma ir aktīva, pašlaik šo tālmācības kursu apgūst 312 studenti. Ik pēc trim mēnešiem studenti kārto noslēguma eksāmenu klātienē. Programmas noslēguma eksāmenu 3. aprīlī nokārtoja un LR Izglītības un zinātnes ministrijas noteikta parauga apliecību saņēma 20 tālmācības kursa studenti.

Tālmācības kursu dalībnieku viedoklis:

Kristaps Upenieks: „Es ikvienam ieteiktu šo tālmācības kursu, jo tas palīdzēja padziļināt savas zināšanas un gūt daudz vērtīga. Šī kursa zināšanas un iegūtais dokuments noderēs Lauku attīstības plāna atbalsta pasākumos 2014 -2020. gadam, jo paredzēts startēt dažādās atbalsta programmās, lai modernizētu savu saimniecību.”

Zane Pakalne: „Kā jaunajai māmiņai man bija izdevīgs šis mācību veids, jo varēja apvienot mācīšanos ar bērna audzināšanu. Testu nokārtošana nesagādāja nekādas problēmas, savukārt vairāk pūļu vajadzēja ieguldīt, rakstot ražošanas plānu. Ļoti noderīgas bija zināšanas par bruto segumu un ražošanas plānošanu. Šī analīze palīdzēja man labāk apzināt pozitīvos aspektus un trūkumus savā saimniecībā.”

 

Alise Raupe,

LLKC Tālākizglītības nodaļas izglītības projektu vadītāja

Add new comment