Jūs atrodaties šeit

Pievienot komentāru

Zivsaimniecība

Latvijas zivsaimnieki joprojām spēj pārvarēt dažādas krīzes un attīstīties, iekarojot aizvien jaunus tirgus visā pasaulē. Tomēr nozarei aizvien ir jomas, kuras nepieciešamas uzlabot, izmantojot arī efektīvu mārketingu. Šādi secinājumi izskanēja nule Jūrmalā notikušajā Zivsaimniecības gada konferencē.

Rigonda Krieviņa, ZM Valsts sekretāre: “Lai gan zivsaimniecības nozarei labākie laiki vēl priekšā, jau tagad ir prieks secināt, ka ārējās tirdzniecības bilance nemitīgi pieaug – mūsu zivsaimnieku produkcija rodama 58 pasaulēs valstīs, tostarp Āzijā. Ļoti ceram, ka atjaunosies eksporta iespējas arī uz Krieviju, kas ļautu pārvarēt eksporta aizlieguma radīto krīzi. Pozitīva izaugsme vērojama arī akvakultūrā, – ik gadu pieaug saražotā un pārdotā apjomi.”

Tikmēr Zemkopības ministrijas Zivsaimniecības departamenta direktors Normunds Riekstiņš uzsver – bankroti nozarē nav bijuši, pateicoties Eiropas Savienības finansiālajam atbalstam.

Normunds Riekstiņš, ZM Zivsaimniecības departamenta direktors: “Diemžēl saražotā un pārdotā vērtības ziņā, 2015. gadā bijusi vislielākā lejupslīde. Ja 2014. gadā sagatavoto un konservēto zivju apjoms bija vairāk nekā 155 tonnas, tad pērn šis skaitlis bija nedaudz vairāk par 125 tūkstošiem tonnu. Pozitīvs gan ir fakts, ka nozare audzējusi eksportu uz ES valstīm – par 22% pieaudzis zivju eksports, bet par 17% konservētās produkcijas apjoms.”

Konferences laikā izskanēja arī cerība, kā nākamgad nozares pārstāvji izrādīs aktīvu interesi par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (EJZF) atbalstu inovācijām, kas paredz ciešāku zvejnieku un zinātnieku sadarbību.

Tikmēr Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Inguna Gulbe aicināja domāt par to, kā necilo brētliņu pārdot par iespējami dārgāku cenu, izdomājot tai savu stāstu. Nozarei kopumā jādomā par aktīvāku mārketinga izmantošanu, jo tikai tā iespējams attīstīties un iekarot aizvien jaunus tirgus.

Inguna Gulbe, LTVC vadītāja: “Pārtikusī sabiedrības daļa cenšas ēst aizvien veselīgāk, tādēļ zivsaimniecības nozarei ir liels izaugsmes potenciāls. Piemēram, 2015. gadā Lielbritānijā “McDonald” uzņēmums ar saukli “veselīgāks uzturs” pārdeva 145 miljonus porciju mencu burgera. Arī Latvijas zivsaimniekiem ir visas iespējas izmantot sabiedrības vēlmi ēst veselīgāk”.

Konferencē piedāvātās prezentācijas skatāmas pielikumos.

Informāciju sagatavoja

Ilze Rūtenberga-Bērziņa,

LLKC sabiedrisko attiecību vadītāja